Friday, March 19, 2010

Cinta....

Hari ni rase macam nk jiwang2 karat sket..... Nk cite pasal CINTA...bila cite pasal cinta ni....trus teringat zaman2 bercinta dulu. Bile dikenang2 best jugak.....mungkin cinta kami tak sehebat Laila dan Majnun atau Romeo n Juliet, tp bole tahan la.....serba-serbi cukup.....manis, pahit, kelat...sume la. Tp tu sume la yg membuatkan aku lebih mengenali dia.

Cinta zaman skrg ni mudah....maksud aku dr segi komunikasi. Everything in one click. Bagus tak?. Memang sgt bagus. Kalau berjauhan pun rase macam dekat je. Menjadikan cinta tu tetap mekar.....Ye ke? Ye la kot.....hehehe. Bab ni takde pengalaman.

Tp one click ni kalau salah gune pun boleh bawak bahana. Bisa menggegarkan rumahtangga.... kalau rumah memang dh bergegar tu boleh runtuh terus.....kalau hilang pertimbangan la.....hehehe...ini FAKTA tau. FAKTA yg sgt FAKTA. So, pandai2 la bawa diri. Tahu jage diri, tahu batas2. Tak kesah la samada utk suke2 ke.....ape ke.....kene gak jage hati dan perasaan org lain.

Berbalik semula pada CINTA ni.....maksud aku cinta pd seseorang. In my case, cinta pd suami aku la kan.....Ade org kate...."Cinta tak semestinye sayang, tp sayang adalah cinta". Aku pun tak berape nk faham maksud ayat tu. Ke ayat tu dh terbalik....ntah la....Bg aku bile dh cinta, mestila sayang. Betul tak??

Bila dh jd suami isteri ni....setiap hari adalah detik untuk mengenali....trust me....kite x kan kenal org yg bername suami dlm mase sehari dua. Jgn ingat korang dh bercinta2 7-8 thn, ko dh kenal pasangan ko. No way! Mcm aku pun.....walaupun dh bercinta sakan...kawen dh nk masuk 4 thn, anak dh 2, aku masih lg dlm proses mengenali. Tak la teruk sgt....best jugak. Enjoy la....:)

Dari pengalaman aku, cinta ni kene sentiasa disemai. Bajai dgn kasih sayang....gaduh skit2 biasela....gaduh2 manje. klu tak bergaduh, tak best pulak. Klu Rzl....mase marah tu yg aku suke tu. hehehe....dgr dia punye bebel, kalah mak aku. Bingit telinga. Tp best! Klu lame tak dengar dia bebel, rindu....Tu lah.....bercinta, berkasih sayang la hari2....memang penat, tp berbaloi2.

"CINTA ILLAHI JUGA YANG KEKAL ABADI"

'AIN: Dpt tgk dia senyum mase amik aku balik keje tu dh best giler dh....penat tu, ulang alik amik aku. tak kire hujan ke....panas ke....klu dia dh senyum...kite kene la senyum lebar2 sikit.....hilang sket penat dia.

No comments: