Tuesday, March 23, 2010

Lambat....

Adoss....hr ni lambt sampai opis....bln ni dh 3 kali ni...abis le....silap2 kene tuko kad HIJAU. Masak aku....! Ah...lantak la situ...bkn salah sesape pun, salah sendiri...Tp aku tak pernah suruh org punch utk aku tau....tak pernah langsung!!! klu lambat....lambat la, nk wat camne.....aku je kot pegawai yg slalu lmbat...hehehe....tp x penah lebih dr 3 kali le......

Tp kt opis ni ade gak yg suke punch menge'punch' kan utk org lain....staf aku plak tuh....tp aku x penah nmpk le....dgr cite gitu2 je dr org.....Rase x best jugak la kan bile org ngadu kt kite pasal staf kite....kesalahan ini bole dikenakan tindakan tatatertib tau...serius tu dek oii.... tp mungkin diorg ni tak tau kot....ke mmg suke....ke satu care nk lepaskan diri....ke...ke....ntah le....x tau ape yg mereka2 ini pk kan....tp klu aku nmpk la kan....aku terpakse la amik tindakan....poyo tak...klu laki aku bace ni mesti dia kate poyo....tp masalahnye.....klu aku x amik tindakan...dgn aku2 plak yg kene tindakan nnt.... x nk aku...

Sume org pun ade masalah..... kene saling memahami. Aku rase xde org yg nk mai keje lmbt....tp dh lmbt nk wat camne kan.....dan undang2 atau peraturan diadakan utk membuatkan kite lebih berdisiplin dan memudahkan semua pihak.... "rules made to be broken" wei... ni salah ni...... Salah sgt. Jd....pandai2 la....agak2 dh lmbt 3 kali bulan tu...ko cuti je la, ke MC ke....yg bole 1/2 day tu 1/2 day je.....kan senang. Tak le ko kene tuko kad HIJAU ke ....MERAH ke.... tp kt opis aku ni kad HIJAU dh x kaler HIJAU da....dh tuko jd kaler lain....sbb dh lame...hehehe... tp nmpk pelik la dr org lain...org lain nye kad cantek, baru, terang je kaler...tetibe ko punye ....lain mcm je. Mesti something wrong.

No comments: